HTML

Kínai Kaland

Élménybeszámoló Kínában töltött hónapjainkról. Kung Fu is. Panda is. Kaland is. Posts with English summaries!

Utolsó kommentek

  • Krisztina Kottyán: A videó teljes verziója: www.youtube.com/watch?v=IDew5lLslf0 Bár most már cikinek érzem a mozgásomat rajta...ha nem is mutat olyan szépen, élveztem legalább :) (2015.02.28. 19:03) Sebastian meglepije
  • ktina: @Shaolin Bunny: Köszi szépen! Az út nagyon jó volt, Pekingbe kicsit be tudtunk nézni :) De itthon másnap már munka volt, és azóta is nagyon elfoglalt vagyok a munkámmal! A bőröndök egy része még ki ... (2012.02.24. 20:00) Ég veled, Fuzhou!
  • Shaolin Bunny: Arról már lekéstem, hogy jó utat kívánjak haza, de: remélem minden rendben ment a hazafelé úton! :) Majd várom a további bejegyzéseket! (2012.02.18. 21:23) Ég veled, Fuzhou!
  • Shaolin Bunny: Az idézet nagyon helytálló és egyszerűségétől szép. Ha nem baj, kölcsön is vettem, mert nagyon megtetszett. :) A kaligráfia is nagyon jól néz ki! Egy ilyet én is kitennék itthon a szobám falán. (2012.02.11. 17:48) Kung-fu szünet
  • ktina: @nóra73: Szia :) Nem tudjuk megvárni a napot, jövő héten már otthon vagyunk. Itt elég vicces az időjárás, egyik nap +17 fok van és napsütés, másik nap meg +6 és eső. De az otthoni fagyok egyáltalán ... (2012.02.10. 01:38) Lampion Fesztivál
  • Utolsó 20

2011.12.19. 13:49 ktina

Ez is az is

Címkék: kína én buli érdekesség nightlife qufu

Péntek este bementem a városba Sebastiannal és Asierrel, hogy ők is megvegyék a vonatjegyüket, aztán ettünk KFC-ben, ami otthon is a kedvenc gyorséttermem (a többit nem szeretem). A kínai KFC választéka nagyon eltérő a nálunk megszokotthoz képest. Talán csak a sültkrumpli és a főtt kukorica az, amin sokat nem tudtak változtatni. A csirkecombok mellett itt lehet venni tojásos tortácskát, halfalatokat, “milk teát” és még sok egyebet.

Aztán a fiúk kitalálták, hogy nézzünk be a “hostel”-be. Gondoltam, ez az a hely, ahova minden pénteken és szombaton kijárnak tőlünk bulizni. Egyedül biztos nem jutottam volna el oda, úgyhogy örültem, hogy mi is beestünk, mert épp Anthit búcsúztatták a már jelen lévők, aki egy évet töltött az iskolában, és ma utazott vissza Finnországba. Amikor odaértünk, még csak heten-nyolcan voltak, de hamarosan szinte az egész iskola ott termett.

Ez egyébként egy “International Youth Hostel”, és legfőbb jellemzője, hogy itt beszélnek angolul és lehet nyugati ételt enni. Még éhes voltam, úgyhogy rendeltem sonkás-sajtos szendvicset. Azt hittem, kapok egy toast-ot, erre egy nagy tálat hoztak ki négy szendviccsel, sült krumplival, ketchuppal és majonézzel (de rendes majonézzel, amilyet Kínában egyébként nem találni!:)). És ez még Bailey's-el együtt is olcsóbb volt, mint a KFC - ha ezt tudom, csak itt vacsorázom.

Ja, igen, Bailey's-t és egyéb röviditalt sem nagyon lehet venni Kínában, de itt bőven fel vannak szerelkezve mindenféle alkohollal és még koktélt is készítenek. Sebastian annyira boldog lett, amikor rábukkant a lengyel Wyborowa vodkára, hogy mindenkit meghívott egy körre! :)

De a kellemes étel – ital választék mellett maga a hely is nagyon barátságos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A barátságosságot úgy is lehet érteni, hogy a pult mögött a fiúk maguk keverhették az italukat. Az eredmény: 1 – 1 Captain Morgan's Rum, Bailey's, Absolut vodka, a közepébe csokiöntet és szívószállal kell az egészet felhörpinteni. Én nem voltam kóstolós hangulatban, de otthon ki szeretném próbálni.

 

(Készül a "yoga" koktél)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Közös fotót akartam a négy spanyollal, erre mindenki odajött)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hétvégén, illetve a héten több diák is elutazik, de szinte mindannyian visszajönnek az ünnepek után. A Karácsonyt így is elég sokan fogják itt tölteni, legalább 15-öt saccolok.

Én november 20-án 11:02-kor támadok vissza Fuzhou-ba a D365 vonattal, ami hiába gyors, csak 22:43-ra fogok megérkezni. És alig várom majd, hogy beugorjak a jó melegvízzel teli fürdőkádba :) (Itt a zuhanyzás néha 14 - 70 C között váltakozó vízzel történik, ami nem mindig jó.)

 

Qufu zsúfolt városa hiányozni fog. Összességében, az iskola is, az a nemzetközi légkör, amely megannyi élettörténetet rejt a világ különböző tájairól. Zhang Shi fu hiánya pedig nem kérdés. Nem csak azért, mert ő a kínai mester, akinek minden mozdulatát ámulattal lestem, hanem mert ő is közvetlen, mindig jó kedvű, ahogyan általában a kínaiak.

 

Ma még berohantam a városba nézelődni, és a postára is betértem. Képeslapot itt ugyan találtam, de csekély választékot és elég drágán. Ennek a postának volt egy filatéliai részlege is. Hát, ott aztán szerelembe estem mindennel, különösen a Konfuciusz témájú elsőnapi borítékokkal és bélyegekkel. Viszont ott nem volt eladó. Aztán olyan hosszasan álltam és bámultam, hogy csak odajött valaki, és előszedett rengeteg kulcscsomót a vitrinekhez, de egyiket sem tudta kinyitni!!! Azután, hogy ilyen közel voltam a célhoz, ez nagy kopp volt. Igazán szerettem volna Konfuciusz bélyeget Qufuból. Kell keresnem Fuzhou-ban is egy filatéliás postát, aztán ha ott nincs, talán interneten rendelhető. Egy gyűjtőnek nagyon sokat jelent, ha távoli országból is tud szerezni valami igazán speciálisat. Kínában pedig úgy látom, a bélyeggyűjtés nagyon is él. A nem nyitható vitrinekben ugyanis rengeteg elsőnapi boríték volt, és különféle alkalmakra összeállított albumok.

(Hogy a bélyeggyűjtők is örüljenek....)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Találtam a 2008-as Olimpiára megjelentetett érmés bélyeg sorozatokat is, és ami még nagyon tetszett, az új évre kiadott érméket. Mivel minden év más állat jegyében telik, ez gondolom, egy külön apropó új bélyegek, érmék és egyéb ajándéktárgyak megjelentetésére.

 

(2008-as Olimpia filatéliai emlékei)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hétvégén olyan rossz volt az internetkapcsolatom - ma se jobb -, hogy nem tudtam feltölteni a blogot. Ma, hétfőn, érkezett két dél-afrikai férfi, ők direkt csak az ünnepekre jöttek. A Karácsonyt és a Szilvesztert szeretnék itt tölteni, aztán januárban mennek vissza dolgozni. Nekem meg eltelt az utolsó edzésnapom is. Shi fu lehet, hogy olvasta a blogot, mert a csütörtöki “power training”-en jutott bőven a felülésből, még ma is izomlázam van. :) Erre a napra tartogattam egyébként a kung fu ruhám, mert az jól mutat a shi fu-val való közös fotókon. Majd külön töltök fel a képekből! :) Kalligráfia órán Asier meg meglepett két könyvvel és egy ecsettel. Hát, leesett az állam, ilyesmire egyáltalán nem számítottam! A könyvek segítségével tudom tanulni a kalligráfiát :)

 

 

 

Summary in English

 

Hostel and so

 

soon!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaikaland.blog.hu/api/trackback/id/tr843475532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása