HTML

Kínai Kaland

Élménybeszámoló Kínában töltött hónapjainkról. Kung Fu is. Panda is. Kaland is. Posts with English summaries!

Utolsó kommentek

  • Krisztina Kottyán: A videó teljes verziója: www.youtube.com/watch?v=IDew5lLslf0 Bár most már cikinek érzem a mozgásomat rajta...ha nem is mutat olyan szépen, élveztem legalább :) (2015.02.28. 19:03) Sebastian meglepije
  • ktina: @Shaolin Bunny: Köszi szépen! Az út nagyon jó volt, Pekingbe kicsit be tudtunk nézni :) De itthon másnap már munka volt, és azóta is nagyon elfoglalt vagyok a munkámmal! A bőröndök egy része még ki ... (2012.02.24. 20:00) Ég veled, Fuzhou!
  • Shaolin Bunny: Arról már lekéstem, hogy jó utat kívánjak haza, de: remélem minden rendben ment a hazafelé úton! :) Majd várom a további bejegyzéseket! (2012.02.18. 21:23) Ég veled, Fuzhou!
  • Shaolin Bunny: Az idézet nagyon helytálló és egyszerűségétől szép. Ha nem baj, kölcsön is vettem, mert nagyon megtetszett. :) A kaligráfia is nagyon jól néz ki! Egy ilyet én is kitennék itthon a szobám falán. (2012.02.11. 17:48) Kung-fu szünet
  • ktina: @nóra73: Szia :) Nem tudjuk megvárni a napot, jövő héten már otthon vagyunk. Itt elég vicces az időjárás, egyik nap +17 fok van és napsütés, másik nap meg +6 és eső. De az otthoni fagyok egyáltalán ... (2012.02.10. 01:38) Lampion Fesztivál
  • Utolsó 20

2012.01.24. 20:35 ktina

A Sárkány Éve

Címkék: kína én képek english kínai horoszkóp fuzhou kínai sárkány filatélia

newyear2_k.jpgEmlékezetek Csepregi Éva "A Sárkány Éve" zenéjére? Ugyanezen címmel készült egy amerikai film 1985-ben, ami nem lett egy filmsiker, de most kíváncsiságból meg szeretném nézni. Amúgy ezt a bejegyzést nem kulturális ajánlónak szánom, a kínai sárkányról is írtam már korábban, csakhogy a sárkány évébe történő belépéssel sárkány imádatom kicsúcsosodott! Alapjaiban nem foglalkozom az asztrológiával sem, de most kicsit sajnálom, hogy nem vagyok sárkány szülött. A következő "jóslat" viszont mindenkire vonatkozik, aki szeretne hinni benne:

"2012-ben hibás döntés lenne elszökni bármi elől, szembe kell nézni a jóval és a rosszal egyaránt, még akkor is, ha a megfutamodás üdvözítőbbnek tűnik. A Sárkány éve mindig jó üzleteket, kiváló házasságokat, fellendülő gazdasági lehetőségeket tartogat. Bár a Víz Sárkány évében érzékenyebbek leszünk a szokásosnál, az összefogás nagyban elősegítheti ennek az évnek a sikerét. Szükségességét érezzük mások megsegítésének, különösen akkor, amikor természeti csapások, negatív események történnek." (www.kinai-horoszkop.hu)

"A sárkány éve 2013. február 9-én fog véget érni, a legszerencsésebb, energiával legjobban telítődött időszak május 20. és június 18. között lesz: az újhold május 20-ra esik, a telihold június 4-re, és a sárkány hold június 18-val véget ér." (Ezt a forráscikket is ajánlom bővebb olvasásra.)

A Sárkány évére a kínaiak mindig az Öt Áldás (五 福  wǔfú) üzenetét vonatkoztatják, bízva, hogy az Öt Áldás végig, az egész évet jellemzi majd. Ezek:

Harmónia/Egészség

Erény

Gazdagság

Hosszú élet

Beteljesedés

Ezt kívánom én is mindannyiotoknak!

 

Eddigi Sárkányos élményeim:

Szerintem, sikerült megtalálnom a város legnagyobb sárkányát:

 

 

 

 

 

 Az "Öreg Utcában" is találkoztam egy sárkánnyal:

 sárkányfán_k.jpg

Ez viszont már 2012 újévi bélyege, és szerencsére nem is olyan nagy névértékű, de eddigi próbálkozásaim ellenére még nem tudtam hozzájutni. Pedig voltam a filatéliai postán is, és hiába mondtam, hogy long (sárkány) és you piao (bélyeg), nem értették meg mit szeretnék. Egy bélyeggyűjtő pedig pont előttem vett egy teljes ívet, és kérdeztem, hogy mennyibe kerül, de az erre adott választ nem értettem, tehát nem az árát mondták. (Biztosan a gyűjtők előre megrendelték, és ezért kapták meg.) Az biztos, hogy ilyen bélyeg nélkül nem akarok hazamenni!

4706241_993228.jpg

 

 

 

A kínaiak tetszését egyébként nem nyerte el a bélyeg, mert az ábrázolt sárkányt ijesztő szörnynek tartják, sokkal jobban örültek volna egy barátságosabbnak. (Erről ebben a cikkben olvastam.) Én mindenesetre oda vagyok érte, szeretnék is minél többet összegyűjteni a világ kínai újévre kiadott bélyegei közül! :)

 

Summary in English

The Year of the Dragon

I love dragons, so as we entered to the Dragon's year, my love is raised. I'm sorry that I wasn't a dragon baby, but  we can believe in 2012 will bring good business, excellent marriage and rising economic power. The greatest prognosis is there will be a baby boom this year, because everyone want a very lucky and powerful child in Asia. The Chinese refer the Five Blessings (五 福  wǔfú) to the Dragon's year, as it features all of the year. The blessings are:

Health

Love of Virtue

Wealth

Long Life

Peaceful Death

The year of the Dragon ends on 9 February 2013 and the most luckiest and energetic period will be between 20 May and 18 June.

The new dragon stamps are not pleased the Chinese, they said it had a forbidding monster on it. (You can read more about it here.) I like the stamp - and I want to collect more all over the world-, but I couldn't buy any yet. :(

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaikaland.blog.hu/api/trackback/id/tr23742975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása