HTML

Kínai Kaland

Élménybeszámoló Kínában töltött hónapjainkról. Kung Fu is. Panda is. Kaland is. Posts with English summaries!

Utolsó kommentek

  • Krisztina Kottyán: A videó teljes verziója: www.youtube.com/watch?v=IDew5lLslf0 Bár most már cikinek érzem a mozgásomat rajta...ha nem is mutat olyan szépen, élveztem legalább :) (2015.02.28. 19:03) Sebastian meglepije
  • ktina: @Shaolin Bunny: Köszi szépen! Az út nagyon jó volt, Pekingbe kicsit be tudtunk nézni :) De itthon másnap már munka volt, és azóta is nagyon elfoglalt vagyok a munkámmal! A bőröndök egy része még ki ... (2012.02.24. 20:00) Ég veled, Fuzhou!
  • Shaolin Bunny: Arról már lekéstem, hogy jó utat kívánjak haza, de: remélem minden rendben ment a hazafelé úton! :) Majd várom a további bejegyzéseket! (2012.02.18. 21:23) Ég veled, Fuzhou!
  • Shaolin Bunny: Az idézet nagyon helytálló és egyszerűségétől szép. Ha nem baj, kölcsön is vettem, mert nagyon megtetszett. :) A kaligráfia is nagyon jól néz ki! Egy ilyet én is kitennék itthon a szobám falán. (2012.02.11. 17:48) Kung-fu szünet
  • ktina: @nóra73: Szia :) Nem tudjuk megvárni a napot, jövő héten már otthon vagyunk. Itt elég vicces az időjárás, egyik nap +17 fok van és napsütés, másik nap meg +6 és eső. De az otthoni fagyok egyáltalán ... (2012.02.10. 01:38) Lampion Fesztivál
  • Utolsó 20

2011.09.25. 05:51 ktina

Egyenruhás iskolakezdés

Címkék: kína egyetem érdekesség fuzhou

Itt is megkezdődött az iskola, de nem vagyok benne biztos, hogy szeptember 1-jén, mert 5-én láttuk a legtöbb kisdiákot a városban, kivétel nélkül, mindannyian iskolai uniformisban voltak.

Legnagyobb talány számomra az volt, hogy mi a helyzet az uniformissal? Mindig abban járnak, vagy csak ünnepnapok alkalmával? Eddigi tapasztalataim alapján iskola válogatja. Általában civil ruhában vannak a gyerekek, csak a vörös nyakkendő kötelező, hogy rajtuk legyen.

De szoktunk a városban találkozni olyan kisdiákokkal is, akik változatlanul kék rövid nadrágot (a lányok kockás szoknyát) és fehér inget viselnek, nyakkendővel, vagy pedig a melegítő jellegű egyenruha van rajtuk (amilyet a 2010-es Karate Kölyök filmben is lehetett látni a pekingi diákokon - már aki látta a filmet!).

 

 

 

 (Ezeket a fotókat szeptember 19-én készítettem.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ami a főiskolásokat illeti, már augusztus utolsó heteiben elkezdtek beköltözni a campusra. Egy gyorsétteremben is láttunk csapatnyi diákot fehér ingben, vaskos jegyzetek fölött elmélyülni. Azt hiszem, nem pótvizsgára készültek, hanem valamiféle elővizsgára, aminek függvényében a tanév alatt javulhat az értékelésük (vagy kialakul egy rangsor? de ezt csak hozzágondoltam).

A legérdekesebb dolog viszont kétségtelenül a military tréning! Szeptember 13-án kezdődött, és két hétig tart (egyesek azt mondták, egy hónapos, mert még az ő idejükben addig tartott, de lehet, hogy az újaknak már lecsökkentették két hétre - holnap kiderül:)).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tehát Kína összes főiskolájára, egyetemére kivonul egy csapat katonatiszt, és az első évesek kapnak egy komplett military uniformist (tökjó, még a tornacipő divatot is követik! :)), és két hétig mindennap - kb. napi 8 órát - a sportpályán gyakorlatoznak. Menetelést, katonai parancsszavakat tanulnak, együtt énekelnek, s a múlt  héten már harci mozdulatokat (csak alapot) is láttam, hogy kellett csinálniuk. Hát, én nagyon irigyeltem őket ezért; nagyon élveztem volna ha nálunk is van ilyen! (Még akkor is, ha ezzel a véleményemmel egyedül vagyok az egész országban! :))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tréning arról szól - ezt elmondták a kínai barátaink -, hogy tiszteletet, fegyelmet, összetartást tanuljanak. (Ezek nélkül nem is lehet becsületesen helyt állni az iskolában és a munkában.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

(Elsős hallgatók rajai - civilben a felsőbb éves segítőik)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy kis jegyzet a végére:

Hogy miért vagyok egyenruha párti? 

Mert, hiszek ezekben a más gondolkodók által már régen megfogalmazott érvekben...

- Az iskolában erősíti a valahová tartozás, a közösségi lét élményét.

- Csökkenti a társadalmi különbségeket, a hasztalan rivalizálást.

- Az egyformaság lehetővé teszi az építő rivalizálást - a magasabb tudásszint megszerzésével megvalósuló kiemelkedésért folyó harcot.

- Az iskola identitás erősítésének része a jelvény, címer, mottó, stb. mellett.

  

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaikaland.blog.hu/api/trackback/id/tr723254335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása