HTML

Kínai Kaland

Élménybeszámoló Kínában töltött hónapjainkról. Kung Fu is. Panda is. Kaland is. Posts with English summaries!

Utolsó kommentek

  • Krisztina Kottyán: A videó teljes verziója: www.youtube.com/watch?v=IDew5lLslf0 Bár most már cikinek érzem a mozgásomat rajta...ha nem is mutat olyan szépen, élveztem legalább :) (2015.02.28. 19:03) Sebastian meglepije
  • ktina: @Shaolin Bunny: Köszi szépen! Az út nagyon jó volt, Pekingbe kicsit be tudtunk nézni :) De itthon másnap már munka volt, és azóta is nagyon elfoglalt vagyok a munkámmal! A bőröndök egy része még ki ... (2012.02.24. 20:00) Ég veled, Fuzhou!
  • Shaolin Bunny: Arról már lekéstem, hogy jó utat kívánjak haza, de: remélem minden rendben ment a hazafelé úton! :) Majd várom a további bejegyzéseket! (2012.02.18. 21:23) Ég veled, Fuzhou!
  • Shaolin Bunny: Az idézet nagyon helytálló és egyszerűségétől szép. Ha nem baj, kölcsön is vettem, mert nagyon megtetszett. :) A kaligráfia is nagyon jól néz ki! Egy ilyet én is kitennék itthon a szobám falán. (2012.02.11. 17:48) Kung-fu szünet
  • ktina: @nóra73: Szia :) Nem tudjuk megvárni a napot, jövő héten már otthon vagyunk. Itt elég vicces az időjárás, egyik nap +17 fok van és napsütés, másik nap meg +6 és eső. De az otthoni fagyok egyáltalán ... (2012.02.10. 01:38) Lampion Fesztivál
  • Utolsó 20

2012.01.28. 07:34 ktina

Recept!

Címkék: kína english főzés gasztronómia kínai konyha

Chinese Egg Foo Yung

Tegnap szerettem volna valami igazi kínait főzni, így kinyitottam a szakácskönyvem :) A kiválasztott étel magyar fogalmainknak megfeleltetve a "tavaszi rántotta húslevessel nyakon öntve" címet érdemelné ki. A "foo yung" nem is takar mást, mint "nyugati omlett ázsiai stílusban elkészítve".

Eredetileg "gongbao csirkét" szerettem volna - a blogba is, merthogy ez némileg a kínai éttermekből számunkra is ismert -, de a boltban nem találtam olyan csirkemellett, ami elnyerte volna a tetszésem. (Egyszer marhahússal sikerült csúnyán ráfáznom, úgyhogy azóta nem veszek celofánba csomagolt húst, és mindig megszagolom a boltban.)

Szóval, nem tudom, hogy szeretne-e valaki húsleveses rántottát enni, én azért leírom a receptjét, ha már így rákészültem. :) A képen ugyan nem tűnik gusztának, de finom volt.

rántottáslé_k.JPGHozzávalók: 6 felvert tojás; 1 csésze brokkoli rózsa; fél csésze apróra vágott sonka; 3 szál újhagyma felkarikázva; szójaszósz; olaj

Húsléhez: 1 csésze húsleves; víz (ezt igazából nem értem, hogy a levest minek higítani tovább, ki is hagytam, mert nyilván nem egy csésze levest főztem); szójaszósz; kis mennyiségű főtt csirke vagy egyéb hús (mivel azt nem tudtam venni, sonkát főztem bele - vagyis ami itt sonkaként kapható)

Elkészítés:

Összekeverjük a tojást, brokkolit, hagymát, sonkát és szójaszószt.

A serpenyőben kevés olajat melegítünk, és a keverékből egy kanálnyit (3-5 evőkanál) öntünk rá, és mindkét oldalát megsütjük.

Az így készült omlett palacsintáinkat melegen tartjuk.

A húslét megmelegítjük. (Ennek előzetes elkészítése jóval időigényesebb. A vasárnapi ebédről maradt húsleves - főtt husival - ismét felhasználható, de a leveskocka is megteszi.)

Egy mélyebb tányérba három omlettet rakunk, majd kanalazunk rá a húsléből.

(Forrás: Easy Recipes Easy Chinese, Sinolingua, 54. o.)

 

Summary in English

Recipe!

Chinese Egg Foo Yung

Western omelet made in an Asian style.

Ingredients: 6 eggs, beaten; 1 cup broccoli florets; soy sauce to taste; 1/2 cup chopped ham; 3 spring onions, chopped; oil for cooking

Gravy mix: 1 cup of chicken soup; 1/2 can of water; soy sauce to taste; small amount of cooked, chopped chicken or other meat

Directions:

Mix eggs, broccoli florets, onions, sauce and meat.

Heat enough oil to grease the pan, drop the mixture into it by spoon, like pancakes, and fry it until light brown on both sides.

Remove, place on a heated plate.

Heat the gravy mix until warmed through. Place 3 pancakes on the plate, and cover them with gravy. Add soysauce to taste.

(From: Easy Recipes Easy Chinese, Sinolingua, p. 54.)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaikaland.blog.hu/api/trackback/id/tr813845232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása