HTML

Kínai Kaland

Élménybeszámoló Kínában töltött hónapjainkról. Kung Fu is. Panda is. Kaland is. Posts with English summaries!

Utolsó kommentek

• Krisztina Kottyán: A videó teljes verziója: www.youtube.com/watch?v=IDew5lLslf0 Bár most már cikinek érzem a mozgásomat rajta...ha nem is mutat olyan szépen, élveztem legalább :) (2015.02.28. 19:03) Sebastian meglepije
  • ktina: @Shaolin Bunny: Köszi szépen! Az út nagyon jó volt, Pekingbe kicsit be tudtunk nézni :) De itthon másnap már munka volt, és azóta is nagyon elfoglalt vagyok a munkámmal! A bőröndök egy része még ki ... (2012.02.24. 20:00) Ég veled, Fuzhou!
  • Shaolin Bunny: Arról már lekéstem, hogy jó utat kívánjak haza, de: remélem minden rendben ment a hazafelé úton! :) Majd várom a további bejegyzéseket! (2012.02.18. 21:23) Ég veled, Fuzhou!
  • Shaolin Bunny: Az idézet nagyon helytálló és egyszerűségétől szép. Ha nem baj, kölcsön is vettem, mert nagyon megtetszett. :) A kaligráfia is nagyon jól néz ki! Egy ilyet én is kitennék itthon a szobám falán. (2012.02.11. 17:48) Kung-fu szünet
  • ktina: @nóra73: Szia :) Nem tudjuk megvárni a napot, jövő héten már otthon vagyunk. Itt elég vicces az időjárás, egyik nap +17 fok van és napsütés, másik nap meg +6 és eső. De az otthoni fagyok egyáltalán ... (2012.02.10. 01:38) Lampion Fesztivál
  • Utolsó 20

2011.10.01. 10:17 ktina

Nemzeti Ünnep

Címkék: kína ünnep érdekesség fuzhou

1949. október 1-jén kiáltotta ki a Kínai Népköztársaságot 300000 emberes tömeg előtt a pekingi Tiananmen (Mennyei Béke kapuja) téren Mao Ce-tung. (1976 óta végső nyugalmát is a téren lelte meg az elnök, mert ott található mauzóleuma, amely bebalzsamozott testét őrzi.)

(A képen a fuzhou-i Mao szobor, egy kormányzati épület előtt.)

Október 1., mint Kína Nemzeti Napja (Guóqing 国庆), munkaszüneti nap. Régebben katonai parádékkal, felvonulásokkal ünnepelték. Az biztos, hogy a Tienanmen téren ma is nagy az ünnepi felhajtás, de sajnos még nem jutottunk el Pekingbe, bármennyire is szerettünk volna. Igaz, nem is baj, hogy nem utaztunk az ünnep idején, mert a hatalmas kínai populációt ilyenkor fokozottan tapasztalhattuk volna meg. Olyannyira, hogy a Nagy Falat sem láttuk volna az emberáradattól. 2000 óta október egész első hete munkaszünet, a kínaiaknak ekkor van lehetőségük nagyobb országon belüli utazásokra, családjuk meglátogatására. Tehát a fővárost is ekkor lepik el, vonat, repülő, szállásjegyeket legalább egy hónappal előtte foglalni kell. A hivatalok egész héten zárva tartanak, azt hiszem, iskola sincs - egyetem biztos nincs-, de az élet más területein folyik az élet tovább.

Október 1-jén, 2-án nem mozdultunk ki nagyon, mert eléggé lehűlt a levegő, erős szél fújt. 3-ára nem lett jobb időnk, de kirándulni mentünk a Taimu hegységbe, ami még így is lenyűgöző volt. Erről majd képekkel érkezem!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.