HTML

Kínai Kaland

Élménybeszámoló Kínában töltött hónapjainkról. Kung Fu is. Panda is. Kaland is. Posts with English summaries!

Utolsó kommentek

  • Krisztina Kottyán: A videó teljes verziója: www.youtube.com/watch?v=IDew5lLslf0 Bár most már cikinek érzem a mozgásomat rajta...ha nem is mutat olyan szépen, élveztem legalább :) (2015.02.28. 19:03) Sebastian meglepije
  • ktina: @Shaolin Bunny: Köszi szépen! Az út nagyon jó volt, Pekingbe kicsit be tudtunk nézni :) De itthon másnap már munka volt, és azóta is nagyon elfoglalt vagyok a munkámmal! A bőröndök egy része még ki ... (2012.02.24. 20:00) Ég veled, Fuzhou!
  • Shaolin Bunny: Arról már lekéstem, hogy jó utat kívánjak haza, de: remélem minden rendben ment a hazafelé úton! :) Majd várom a további bejegyzéseket! (2012.02.18. 21:23) Ég veled, Fuzhou!
  • Shaolin Bunny: Az idézet nagyon helytálló és egyszerűségétől szép. Ha nem baj, kölcsön is vettem, mert nagyon megtetszett. :) A kaligráfia is nagyon jól néz ki! Egy ilyet én is kitennék itthon a szobám falán. (2012.02.11. 17:48) Kung-fu szünet
  • ktina: @nóra73: Szia :) Nem tudjuk megvárni a napot, jövő héten már otthon vagyunk. Itt elég vicces az időjárás, egyik nap +17 fok van és napsütés, másik nap meg +6 és eső. De az otthoni fagyok egyáltalán ... (2012.02.10. 01:38) Lampion Fesztivál
  • Utolsó 20

2011.10.09. 20:35 ktina

Nightlife

Címkék: kína buli érdekesség karaoke nightlife andy lau

Néhány személyes megtapasztalást követően egy kis részét be tudom már mutatni a kínai éjszakai életnek, ami a kínaiak szerint sem akármi ám!

"Hanging out"

Azt már említettem, hogy az élet este nyolc óra után nagyon megélénkül az utcán. Az emberek egyszerűen szeretnek kinn lenni, és a kellemes kinn tartózkodáshoz nagyon szép parkjaik is vannak. (De nem kell messzire menni, mert a lakónegyedünk sétálóutcája is mindig tele van a padokon, vagy az általuk kivitt asztalok mellett üldögélőkkel, dámázókkal, tollasozókkal, hátrafelé gyaloglókkal...:))

Különösen élénk a csónakázó tó körüli West Lake Park. Ez az általunk eddig megtapasztalt város közepén helyezkedik el, és talán azért is az éjszakai élet központja, mert körülötte számtalan éjszakai szórakozóhely található.

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

(A park bejárata)

  

A parkban sétálva lépten-nyomon különféle csoportokba botlik az ember: kézműveskedő gyerekek, kórusok, táncosok, kártyások.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Bárki beállhat, aki arra jár)

 

Az éjszakai utcaképhez tartozik az illegális árusok jelenléte is, akik néhány forgalmasabb csomóponton  kínálják portékáikat, rendszerint a földre leterített lepedőn, vagy kézikocsiról, autó csomagtartójából. Leginkább a felüljárókat lepik el. Mindent árulnak, amit csak el tudsz képzelni! Ugyanígy az utcai kaja árusok is mindenhol ott vannak a tűzhelyeikkel, kézikocsijaikkal - ezek az ételek különféle sült, pálcikás húsok (pálcikás virsli is), valamint zöldségek és gyümölcsök, így nyáron a pálcikás sárgadinnye is alapvető része a kínálatnak.

 

Bárok

Először a város legnépszerűbb éjszakai bárjába (Prada) néztünk be, aminek a dizájnja nekem nagyon tetszett, de ez egyben a leghangosabb is, úgyhogy átsétáltunk - szerintem - a kistestvérébe (66). A terem zsúfolásig tele magas asztalokkal, amelyeket vagy körbeállni tudsz, vagy ha jut, üldögélhetsz egy bárszéken. A falakba épített plazmatévéken videoklipek futnak, egy kis színpadon néha megjelenik egy-két táncos (beépítettek is, vendégek is), és a klub hostess lányai egész éjszaka jópofiznak a vendégekkel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Bar No. 66 belülről)

Érdekes egyvelege a pubnak és a diszkónak. Táncolni nagyon nem lehet, mert kicsi a hely. Beszélgetni nagyon nem lehet, mert nagy a zaj. Lehet viszont kockapókert játszani (ami nem biztos, hogy az), mert ahhoz nem kell beszélni, elég csak az ujjainkon megmutatni a blöfföket. De láttunk társaságokat valamilyen kő-papír-olló szerű játékkal is nagyon jól elszórakozni, és a közvetlenül mellettünk álldogáló asztaltársaság (három fiú és egy lány) mindvégig azzal töltötte az időt, hogy  papírzsebkendő csíkokat adogattak át szájból szájba. Amikor észrevették, hogy nézzük őket, meginvitáltak csatlakozni. (Hát, én beálltam egy körre...és meg kellett küzdenem, nehogy csók legyen a vége!)

A nálunk hasonló szórakozóhelyeken tapasztalható kihívó öltözködés itt nem jellemző a lányokra (a hostessekre, táncosokra sem!), maximum a miniszoknya, amit felvesznek, de a mellüket nem teszik ki. A legfurább élményünk viszont, hogy a sörhöz gyümölcstálat, koktélparadicsomot, uborkát - és az elmaradhatatlan csirkelábat ki ne hagyjam - szolgálnak fel. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Görögdinnye, alma, dragonfruit és koktél paradicsom)

A sörön kívül nem is láttam, hogy bármi mást is ittak volna (ennek ellenére whisky szerintem volt), a koktélbárt hiányoltam is (Jianwei kérdezte, hogy mit szoktam inni sörön kívül, én mondtam neki a koktélt, de nem tudta, mi az, így hát nem is lett koktélom az este :)). A zene kb. tíz évvel korábbi, bár én egyiket sem ismertem, nem hallottam, mivel tíz évvel korábban sem jártam ilyen helyekre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Táncosok)

 

Karaoke

Az Ázsiában oly népszerű karaoke (Kínaiul: kalaOK) természetesen nem maradhat ki. Ráadásul olyan komoly karaoke bárban (a gogo KTV) voltunk, amit el se tudtunk volna képzelni korábban. Egy biztonsági ember beszállított egy liftbe, ami felvitt a közeli pláza tetejére, és a liftajtónál újból egy biztonságis fogadott, aki elkísért egy szobába. Elég nagy volt a létesítmény, a folyosóról kisebb - nagyobb karaoke szobákba lehetett bejutni, amiket különféle baráti társaságok béreltek ki sörrel és snackkel (itt szotyi és szilva volt átlátszó zselékockákkal). Mi egy 10 fős csapathoz csatlakoztunk.

 

 

 

 

 

 

 

 

(Fogyasztásunk egy része)

 

 

 

Ami a zenét illeti, egytől egyig szerelmes, siros, romantikus videoklipek. Angol nyelvű zenék közül is szinte csak Backstreet Boys, Westlife és más hasonló kategóriájú előadók. Néhány szerencsére kilógott a képből, így a Guns N' Rosestól a Paradise City is, amit Laci énekelt el :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 (Ez nem a Guns N' Roses :))

 

 

Hajnali egykor nem tudtunk már több zenét választani a gépből - ez jelezte, hogy lejárt a terem bérlet, és ideje hazamenni. A három órás "nyavékolás" végig szenvedése ellenére azért mégis csak maradtam volna, mert a dalok valójában szépek, és az előadóknak nagyon jó hangjuk van, ráadásul a  társaságunkból is mindenki tudott énekelni! A kínai zene legtöbbször kellemes a fülnek.

 

Kína egyik legkedveltebb énekes - színész szupersztárja Andy Lau. Íme egy karaoke klip tőle:

 

English summary - Nightlife

Hanging out

People love spending their time in the street and in the parks. After 8 pm the life is quicken and Chinese nightlife comes up with an enthralling flavour.

The West Lake Park is close to lot of famous bars. It is an amazing place, one of the city centres as I think. If you walk in the park, you'll meet several groups of people - crafting children, choirs, dancers, card players.

The vendors are parts of the streetview. They discharge their goods to the ground at busy interchanges and pedestrian bridges. You can buy everything what you can imagine: clothes, slippers, jewelry, food, especially meat and sauseges on stick and fruits and vegetables. (The melon on stick is part of the summer supply.)

Bars

Firstly we dropped around the most famous bar of the city - called Prada -, that had a great design inside, but it was the noisiest, too, so we walked over to - I think its sister - No. 66. There were music videos on the walls, sometimes you met dancers and hostess girls who were run around with the guests all night.

You can't dance because of the small room. You can't chat because of the noise. But you can play with dices (I think it was a similar game to poker). The company - three men and a woman - standing next to us were playing a weird game - they handed to tissue slices from mouth to mouth. They invited to join so I nipped in for a round...it was difficult not to kiss them.

Karaoke

In Chinese "KalaOK". It is so popular in Asia. We visited a karaoke place which was quite new for us, so it became a new eperience. I think it was a big, modern building with lots of smaller karaoke rooms. Waiters served beer and snack and you could choose songs. Mostly Chinese and Korean songs, and in English mostly Backstreet Boys and other soft, romantic music. This is not our taste, but we found a Guns N Roses song (Paradise City).

I think the Chinese songs are soft and nice to hear....and how was it possible that all of our company could sing, except me? :)

Andy Lau is one of the most famous actor-singer superstars in China.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaikaland.blog.hu/api/trackback/id/tr33288094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shaolin Bunny 2012.02.05. 21:23:05

Andy Lau-nak nagyon szép dalai vannak, amit linkeltél ez is az.
Meg persze fantasztikusan jó hangja is van. :)

ktina 2012.02.07. 16:33:15

Szia Bunny :)

Igen, Andy Launak jó hangja van, de számomra meglepő volt kung fu filmekben látni őt azok után, hogy nagyon romantikus dalokat énekel és nagyon finom a megjelenése. De láttam például a "Mi kell a nőnek?" kínai változatában is...az a karakter is jól állt neki!

Shaolin Bunny 2012.02.09. 21:41:29

@ktina:

Igen, értem a te nézőpontodat, és ez igaz is. :)
Viszont én őt nem ismertem, mert nem igazán hallgattam kínai dalokat, zenét - szinte csak japánt hallgatok zenében, ha az angolt nem nézzük -
Január elején láttam a Shaolin c. 2011-es filmet, és ennek kapcsán ismerkedtem meg vele. Jobban mondva még a film előtt hallottam a vége főcím zenét, amibe rögtön beleszerettem, aztán persze azt is megtudtam, hogy azt bizony a film főszereplője énekli. Utána a filmet is láttam, így én őt elsőnek így láttam, tehát nekem nem volt fura.
Bár való igaz, érdekes kontraszt a kung fu és a szép, lassú romantikus dal, amiket előad. :) - bár én szeretem az ilyeneket. XD Egy nagyon birkatürelmű, nyugodt ember vagyok és szeretem a lassú dalokat, amik nyugisak, szépek. -

Shaolin Bunny 2012.02.09. 21:58:12

Azt lefelejtettem:

Amit linkeltél klipet Andy Lau-tól, annak a címét meg tudnád mondani esetleg?
süti beállítások módosítása