HTML

Kínai Kaland

Élménybeszámoló Kínában töltött hónapjainkról. Kung Fu is. Panda is. Kaland is. Posts with English summaries!

Utolsó kommentek

  • Krisztina Kottyán: A videó teljes verziója: www.youtube.com/watch?v=IDew5lLslf0 Bár most már cikinek érzem a mozgásomat rajta...ha nem is mutat olyan szépen, élveztem legalább :) (2015.02.28. 19:03) Sebastian meglepije
  • ktina: @Shaolin Bunny: Köszi szépen! Az út nagyon jó volt, Pekingbe kicsit be tudtunk nézni :) De itthon másnap már munka volt, és azóta is nagyon elfoglalt vagyok a munkámmal! A bőröndök egy része még ki ... (2012.02.24. 20:00) Ég veled, Fuzhou!
  • Shaolin Bunny: Arról már lekéstem, hogy jó utat kívánjak haza, de: remélem minden rendben ment a hazafelé úton! :) Majd várom a további bejegyzéseket! (2012.02.18. 21:23) Ég veled, Fuzhou!
  • Shaolin Bunny: Az idézet nagyon helytálló és egyszerűségétől szép. Ha nem baj, kölcsön is vettem, mert nagyon megtetszett. :) A kaligráfia is nagyon jól néz ki! Egy ilyet én is kitennék itthon a szobám falán. (2012.02.11. 17:48) Kung-fu szünet
  • ktina: @nóra73: Szia :) Nem tudjuk megvárni a napot, jövő héten már otthon vagyunk. Itt elég vicces az időjárás, egyik nap +17 fok van és napsütés, másik nap meg +6 és eső. De az otthoni fagyok egyáltalán ... (2012.02.10. 01:38) Lampion Fesztivál
  • Utolsó 20

2011.08.20. 14:44 ktina

Mindennapi apróságok 2.

Címkék: kína közlekedés busz kerékpár érdekesség fuzhou

Közlekedés

 

Kerékpár

 

Amint már korábban említettem, kevesebb kerékpárost látni a városban, viszont rengetegen elektromos robogókkal közlekednek. A főutak mellett széles kerékpárutak vezetnek, ahol gyakorlatilag velük harcolunk a fennmaradásért. Előfordult már, hogy mentem jobb oldalon, egy ilyen robogó meg szembejött velem, és azt játszottuk, ki az erősebb. A jobb és bal oldali közlekedés tehát itt nem nyer értelmet. A taxisok is szívesen használják ezeket az utakat.

 

A képekről lemaradt az állandó dudaszó - képzeljétek oda! :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Kerékpárút)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Zöld van)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Zöld van 2.)

 

 

A városban több ponton láttunk már kerékpárkölcsönző állomásokat, amelyek nagyon praktikusan működnek: kártyaleolvasással lehet elvenni a bringát, majd visszarakni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Városi kerékpárok)

 

Busz

 

Legelőször azt hittük, hogy buszozni nem fogunk, mert ugye, nem tudjuk elolvasni a megállók nevét. De a térkép segítségével az utak jól nyomon követhetőek, szerencsére a buszútvonalak is fel vannak rajta tüntetve. Az is nagyon előnyös, hogy a buszvonalak több ponton találkoznak, így átszállásokkal is hatékonyan tudunk közlekedni, és a járatok is sűrűek. Buszjegy nincs, hanem felszálláskor kell bedobni a sofőr mellett elhelyezett ládába az út árát, amely mindössze 1 yuan. Így még 100 Ft-unkba sem kerül egy jó nagy kört tenni a városban, ami két átszállás és úgy három órányi utazás. (Itt normális dolog, hogy egy órát buszozol A-ból B-be és még nagyon a város közepén vagy – nem tudom megmondani, mennyit láttam már a városból, mert el sem tudom képzelni, hogy mekkora; majdnem 7 millióan lakják!)

Ami a buszokat illeti, nincs csuklós busz, hanem csak kétajtósak, amik légkondicionáltak és 23-31 ülőhelyesek. A sofőr kamerán látja, ki akar leszállni, így jelezni sem kell. Alapfelszereltség a sötétítőfüggöny, a szemetes kuka, és már láttunk olyat is, ami fel volt díszítve selyemvirágokkal és lampionokkal, és ivóvíz is volt rajta (női sofőrje volt :))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Impozáns buszvégállomás)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Ilyen szép színesek a városi buszok)

 

Más tömegközlekedési eszköz nincs a városban, de épül a metró.

 

Taxi

 

Népszerű, és alapvetően nem drága. Rengeteg taxis dolgozik a városban, így bárhol megállunk, biztos sikerül leinteni. Eddig ahányszor használtuk, mindig volt kínai kísérőnk. Érdekes – és hasznos tudni -, hogy a tarifa mindig több 2 yuannal. Tehát, amit a taxióra kiír, ahhoz hozzá kell adni még kettőt. De hogy miért pontosan, arról az a sejtésünk, hogy valamilyen alapdíj lehet. Azonban a sofőrök – ha messzebbre kell menni – nem mindig készségesek. Kínai kísérőinket is több alkalommal lerázták, mert a taxis egyszerűen nem tudta hol van a hely, vagy csak nem volt kedve arra menni.

Eddig két – három különböző taxi cég tűnt fel. A legtöbb autót egy leharcoltabb állapotú, zöld – sárga színű Volkswagen flottából láttuk. Ezekben az utasteret rács választja el, lehet bennük dohányozni, és találkoztunk már olyan sofőrrel is, aki csak úgy mezítlábasan, strandnadrágban vezetett. :)

 

A taxik mellett léteznek privát autók, akik csak úgy felajánlják, hogy elvisznek pénzért bárhová. Amikor kiszúrnak valakit, aki taxit próbál leinteni, akkor tűnnek fel.

Hasonlóan privát lehet az a kis, három kerekű járgány, amit én elektromos riksának hívok. A sofőr mögött két ülése (karfás) van, és napteteje. Roggeval utaztam ilyenen (5 yuanért), és nagyon érdekes, szűk utcácskákon mentünk keresztül.

 

A szűk utcácskák és a főutak között sok a különbség, és nem csak az utak állapotában. Az előbbiekre ugye, turista kevéssé téved, ha mégis, akkor nem árt, ha eszünkbe jut, hogy bizony Kínában vagyunk. Így felkészülhetünk olyan kellemetlen meglepetésekre, mint például élő teknősök agyonütése. :(

Ezek az utcácskák sűrűbben árasztják az intenzív szagokat, az ismeretlen ételeket, a piszkot (alapvetően sokat szemetelnek, de talán csak a fő utakat takarítják) - mindezek ellenére sajátos, magával ragadó hangulatuk van.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(A "riksából" fényképeztem)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kinaikaland.blog.hu/api/trackback/id/tr83166957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása